Vasario 23 d. Domeikavos gimnazijoje įvyko Kauno rajono mokyklų mokytojų, vadovų ir pagalbos mokiniui specialistų konferencija, kurioje buvo aptartos įtraukiojo ugdymo patirtys ir galimybės.
„Kauno rajono savivaldybės prioritetas visada buvo kokybiškas ir prieinamas švietimas kiekvienam mokiniui, nediskriminuojant jo dėl ypatingų poreikių, socialinės, ekonominės ar kultūrinės situacijos. Šios konferencijos tema yra itin aktuali. Įtrauktis vis dar kelia mokyklų bendruomenėms nemažai iššūkių kaip organizuoti ugdymą, kai klasėje yra ir gabių, ir negalių ar mokymosi sunkumų turinčių mokinių. Turime nepamiršti, kad integruotis privalome visi“, – sveikindama konferencijos dalyvius kalbėjo Kauno rajono vicemerė Raminta Popovienė.
Šiuo metu Kauno rajono švietimo įstaigose yra 2985 vaikai, kuriems reikalingas specialus ugdymo poreikis: mokymosi sutrikimų turi 2631, negalią – 284, o mokymosi sunkumų – 70 mokinių.
Kauno rajono savivaldybė viena pirmųjų tarybos sprendimu patvirtino pasirengimo įtraukiojo ugdymo įgyvendinimui 2022–2024 metų priemonių planą. Jo tikslas – pašalinti fizines, emocines, informacines, socialines kliūtis ir užtikrinti kokybišką švietimą kiekvienam mokiniui mokantis jam artimiausioje ugdymo įstaigoje, suteikiant reikalingą, jo ugdymosi poreikius atliepiančią pagalbą.
Kultūros, švietimo ir sporto skyriaus vedėjas Jonas Petkevičius konferencijos dalyviams pristatydamas pasirengimo įtraukiojo ugdymo priemonių plano rezultatus pabrėžė, kad įgyvendinant priemones didelis dėmesys skiriamas mokyklos bendruomenės narių pozityvių nuostatų į mokinių įvairovę formavimui, pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų kompetencijų tobulinimui, švietimo pagalbos specialistų pareigybių didinimui. Vedėjas akcentavo, kad skiriamas finansavimas mokyklų aplinkų modernizavimui ir pritaikymui įvairių ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymui. Anot jo, šiandien neįgaliųjų poreikiams pilnai pritaikytos yra 17 (35,4 proc.) mokyklų, iš dalies – 24 (50 proc.), nepritaikytų – 7 (14,6 proc.).
Konferencijoje plačiau apžvelgtos įtraukties principo įgyvendinimo aktualijos, susipažinta su inovatyvių strategijų taikymo galimybėmis, darbo grupėse diskutuota apie specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų atpažinimo, bendradarbiavimo su tėvais svarbą, pasidalinta patirtimi apie įtraukiojo ugdymo sėkmes ir pasiteisinusias praktikas.
Darbo grupėse buvo ne tik pasidalinta gerąja darbo patirtimi, bet ir pateiktos rekomendacijos įtraukiojo ugdymo principo realizavimui mokykloje 4 tikslinėms grupėms:
- mokytojui;
- mokyklos vadovui;
- švietimo pagalbos specialistui;
- Kauno rajono pedagoginei psichologinei tarnybai, švietimo centrui; kultūros, švietimo ir sporto skyriui.
Apibendrintas rekomendacijas rasite
skaidrėse.