2024 m. spalio-lapkričio mėn. Kauno r. bendrojo ugdymo mokyklų mokiniai dalyvavo akcijoje „Šok į tikybos mokytojo batus“.
Babtų gimnazijoje net 12 mokinių išbandė mokytojo profesijos subtilybes.
III g. klasės mokiniai, Titas Vaičius ir Gintaras Andriuška vedė tikybos pamokas tema: „Maldos formos“ II g. klasėje ir 6 klasėje;
III g klasės mokiniai Jokūbas Ramašauskas ir Valdas Kochanauskas vedė tikybos pamoką tema „Malda piligrimystė“ 3 b klasėje;
III g. klasės mokiniai Algirdas Duchovskis ir Gytis Burlingis vede tikybos pamoką 3 a klasės mokiniams tema: „Piligrimystė“;
III g. klasės mokinės Viktorija Klimaitė ir Kamilė Liepinaitytė vedė pamoką 5 klasėje tema „Malda piligrimystėje“.
II g. klasės mokinės Kotryna Kelpšaitė ir Rusnė Rudinskaitė pravedė tikybos pamoką 4 a klasės mokiniams tema „Maldos būdai, formos ir pavyzdžiai“.
Mokiniai vesdami pamokas naudojo paruoštas skaidres ir perdavė savo asmeninę religinę praktiką, stengėsi sudominti pateikdami įvairius klausimus, rodė filmukus, ruošė kryžiažodžius, aptarė pamokų rezultatus, aiškinosi ką klasių mokiniai suprato ko nesuprato, skatino diskutuoti, bendravo su mokiniais. Pabuvę tikybos mokytojais mokiniai įgijo patirties: Titas pasakojo, jog buvo smagu mokytojauti ir įveikti iškilusius sunkumus. Jam patiko dalintis asmenine patirtimi ir bendrauti su mokiniais tik šiek tiek pritrūko laiko; Gintaras pabrėžė, kad buvo įdomu išgirsti mokinių nuomones, ruošiantis pamokoms pats sužinojo naujų dalykų, o kai kuriuos prisiminė; Algirdas, vesdamas pamoką jautėsi gerai, jam sunkumų neiškilo, Gyčiui pritrūko laiko pasiruošimui, todėl patyrė stresą, Kamilė po pamokos jautėsi gerai ir mano, kad pamoka pavyko, nebuvo labai sunku. Mokinius paskatino ir padėjo pasiruošti pamokoms tikybos mokytojas Julius Tovtkevičius.
Garliavos A. Mitkaus pagrindinėje mokykloje tikybos pamoką 8 klasėje tema „Maldos formos, būdai, pavyzdžiai“ vedė aštuntokai Saulius Rimskis ir Gytis Tamošaitis. Mokiniai pamokoms pasiruošė PPT pristatymą apie maldą. Pateiktyje aiškino, kas yra malda, kokios maldos formos, būdai. Ypač akcentavo kodėl reikia melstis už kitus. Klasės draugai aktyviai dalyvavo pamokoje, viktorinoje, atsakinėjo į klausimus, atliko individualias užduotis. Sauliui it Gyčiui patiko vesti pamoką, nes nereikėjo patiems pamokoje atlikti užduočių, o ruoštis pamokai buvo įdomu. Mokiniai mano, jog vesti pamoką yra nemažas iššūkis, ypač kai yra didelė grupė, susidūrus su klasės drausmės valdymu jie žymėjo minusus, o skatino pliusais. Mokinius paruošė tikybos vyr. mokytoja Dalia Bajarūnienė.
Mokytoja Dalia Bajarūnienė dirba ir Kauno Vaišvydavos mokykloje, todėl pakvietė šios mokyklos mokinius prisijungti prie akcijos. Tikybos pamoką 7 kl.„ Šventųjų maldų pavyzdžiai“ vedė Eimantas Čepas. Jis pamokai paruošė pristatymą apie Visus šventuosius ir vėlines. Paaiškino kas yra Triumfuojanti, kenčianti ir keliaujanti Bažnyčia. Klasės draugai aktyviai dalyvavo pamokoje, atsakinėjo į pateiktus klausimus. Pasak Eimanto jam patiko būti mokytoju, „ruoštis pamokai įdomu, daugiau sužinai pats“, o sunkiau yra suvaldyti klasę“. 8 kl. mokinė Ugnė Poderytė vedė pamoką 5 kl. tema: „Malda su Šventuoju Raštu“. Ugnė mokė, kaip galima melstis su Šv. Raštu, mokė, kaip surasti reikalingus tekstus pagal pateiktas nuorodas. Tikybos pratybų sąsiuvinyje drauge ieškojo Šv. Rašto tekstų, juos skaitė, aptarė. Penktokams patiko atsakinėti į klausimus. Ugnė tikybos mokytoja nenorėtų dirbi, nes labai sunku, reikalauja labai daug laiko ruošiantis ir sunku atsakyti į netikėtus klausimus.
Garliavos Juozo Lukšos gimnazijoje pamoką vedė Rugilė Zujevaitė, III C kl. Pamokos tema „Maldos formos, būdai ir pavyzdžiai“. Rugilei tai buvo ne pirma pravesta pamoka, save yra išbandžiusi pradinių klasių mokytojos rolėje. Smalsu buvo pamokos tema, nes Rugilei patinka gilinti žinias apie įvairias religijas. Pristačiusi pranešimą apie maldos formas, būdus, organizavo diskusiją apie tai - kokia maldos forma dažniausia meldžiasi mokiniai. Pamokos pabaigoje mokiniai kūrė savo grupės maldą. Rugilė džiaugiasi galėjusi patirti ką reiškia būti mokytoja vyresnėse klasėse. Ši patirtis padėjo lavinti viešojo kalbėjimo įgūdžius. Mokinę ruošė tikybos mokytoja Daiva Bruzgienė.
Garliavos Jonučių progimnazijoje trečios klasės mokiniams tikybos pamoką vedė šeštokas Dovydas Bakanovas. Berniukas pasakojo vaikams apie Mergelės Marijos gimimo atlaidus Šiluvoje, nes ten pats dalyvavo, ėjo kryžiaus kelią ir meldėsi kartu su savo šeima. Trečios klasės mokiniai susidomėję klausėsi, paskui atliko kūrybinį darbelį, kurį nusinešė į savo namų maldos kampelį. Visi buvo patenkinti, o labiausiai-mokytoja, kuri su džiaugsmu sėdėjo mokinio suole. Dovydui padėjo tikybos mokytoja Inga Straigiene
Kulautuvos pagrindinės mokyklos devintos klasės mokiniai, noriai prisijungėme prie akcijos „ Šok į tikybos mokytojų batus“. Mokiniai susipažino su pamokų temomis, aptarė darbo eigą, pasiskirstė darbus. 9 klasės mokiniai Elena Bernotaitė, Ieva Laurinavičiūtė, Lukas Labutis ir Vilhelmas Tomas Rudinskas savarankiškai paruošė užduotis, žaidimus, skaidres apie piligrimystę Šiluvoje ir Taizė ir spalio 18 dieną pravedė tikybos pamoką 6 klasės mokiniams. Mokiniai pristatė temą „Malda piligrimystėje“. Pamoka praėjo sklandžiai, visiems labai patiko ir kartu su tikybos mokytoja Daiva Milakniene pasidžiaugė dalyvaudami tokioje įdomioje akcijoje.
Kauno r. Karmėlavos Balio Buračo gimnazijos III klasės mokinės Gabija Zakarauskaitė ir Meda Naujokaitė vedė pamoką 3 a klasėje. tema: „Maldos formos, būdai, pavyzdžiai“. Pamokoje buvo naudojami įvairūs metodai: aiškinimas, darbas grupelėse, darbas su pratybų sąsiuviniais. Klasėje yra 3 mokiniai su specialiaisiais ugdymosi poreikiais. Mokinės, vesdamos pamoką, skyrė šiems mokiniams daug dėmesio, padėjo jiems atlikti specialiai parengtas užduotis. Pamokoje buvo skirta dėmesio vertinimui, įsivertinimui ir refleksijai. Pastebėtas vienas trūkumas pamokoje: šiek tiek pritrūko laiko.
Dar trys mokinės - Justė Grigutytė, Emilija Janulytė ir Austėja Trečiokaitė 2 b klasėje vedė pamoką tema „Maldos formos, būdai, pavyzdžiai“. Pamokai parengė užduotis atsižvelgiant į mokinių gebėjimus, naudojo užduočių lapus, pateiktis ekrane. Jaunosios mokytojos išsamiai pristatė pamokos temą, pateikė pavyzdžių. Mokiniai atsakinėjo į klausimus, dirbo poromis, atliko užduotis. Daug dėmesio pamokoje buvo skiriama asmeninei mokinių patirčiai, žinių įtvirtinimui ir refleksijai. Pastebėtas trūkumas: mažokai laiko skirta vertinimui ir įsivertinimui.
Mokines parengė gimnazijos tikybos mokytoja - metodininkė Vilma Garličionok.
VšĮ Vytauto Didžiojo Universiteto Ugnės Karvelis gimnazijoje mokytojų dienos proga mokiniams įprasta vesti mokytojų pamokas. Tokią galimybę turėjo ir dvi gimnazistės: I gm a kl. mokinė Greta Daunaravičiūtė ir II gm kl. mokinė Miglė Žukauskaitė, kurios spalio 7 d. vedė 6 a kl tikybos pamoką tema „Malda. Maldos formos. Mano malda“. Būsimos mokytojos pasiruošė pamokos planą, skaidres. Tikybos pamoką, skambant gitaros akordams, pradėjo giesme. Pamokos uždavinys - susipažinus su popiežiaus Pranciškaus patarimais kodėl verta melstis, išklausius tikybos mokytojos maldos patirčių, aptarus Dievo tarnaitės Adelės Dirsytės, pal. Teofiliaus Matulionio iššūkius maldoje, mokiniai paruošė altorėlį ir maldos vietą savo namuose.
Mokinių, vedusių pamoką atsiliepimai: Greta: po pamokos jaučiausi gerai, manau pamoka pavyko, nebuvo daug streso, nes pamokai ruošėmės iš anksto. Supratau, kad nėra lengva suvaldyti 6 klasės mokinius. Miglė: buvo įdomu, labai patiko, nespėjome apibendrinimo, nors buvo gana triukšminga klasė galėtų būti daugiau tokių pamokų. Mokiniams pasiruošti padėjo tikybos mokytoja Renata Markevičienė.
Šlienavos pagrindinės mokyklos septintokės - Simona Likadzijauskaitė, Saulė Žilinskaitė, Ieva Kirkliauskaitė, Emilija Grinytė priėmė iššūkį sudalyvauti tikybą lankančių mokinių akcijoje ,,Šok į tikybos mokytojų batus“. Jaunosios mokytojos pravedė pirmokams pamoką „Penkių pirštų malda“ ir antrokams „Švč. Mergelės Marijos vaidmuo maldoje. Rožinio malda“. Pamokos pavyko puikiai, buvo pateikta daug įdomių kūrybiškų užduočių. „Tikybos mokytojos darbas yra itin svarbus. Man labai patiko dirbti su mokiniais, padėti jiems mokytis ir kurti. Po šios patirties supratau, kad ateityje norėčiau būti mokytoja.“ - taip reflektavo mokytoja po naujos pedagoginės patirties.
Pamokoms padėjo pasiruošti tikybos mokytoja Laima Gužienė
Vilkijos gimnazijos mokinė Liucija Fedorčak vedė tikybos pamoką tema ,,Malda mano gyvenime“ 5 klasėje. Mokinė skatino mokinius dalintis savo patirtimi apie maldą. Tinkamai parinkusi metodus gerai valdė klasę, pastebėjo visus vaikus. Kartu su mokiniais prisiminė, aptarė liturgines maldos laikysenas, dėstydama naudojo video filmukus. Kaskart klausinėjo mokinius, kaip jie suprato temos dėstymą, atsakydavo į vaikų klausimus. Skyrė kūrybinę užduotį – sukurti maldą. Pamokos gale atliko refleksiją.
Emilija Šliuževičiūtė vedė pamoką 3 a klasėje tema ,,Malda. Maldos rūšys“.
Emilija įvadinio pokalbio metu klausė vaikų, kas yra malda, kada, kur galima melstis. Mažieji buvo aktyvūs, daug klausinėjo, o jaunoji mokytoja gebėjo rasti atsakymus. Svarbiausius dalykus vaikai užsirašė, aptarė. Įtvirtinimui, pasirinkus vieną maldos rūšių, reikėjo sukurti maldelę. Pradinukams sunkoka išlaikyti dėmesį, tačiau Emilijos užduotys padėjo šį iššūkį įveikti. Mokines paruošė tikybos vyr. mokytoja Virginija Žiobienė.
Informaciją parengė metodininkė Rasa Sasnauskienė