2024 m. sausio 17 d. VDU Žemės ūkio akademijoje vyko Kauno rajono anglų kalbos mokytojams skirtas gerosios patirties sklaidos renginys-praktikumas
“Mokymo skaityti platformos ugdančios mokinių suvokimo kompetencijas. Pasirengimas VBE skaitymo testui”. Renginio pranešėja Edita Liutkevičienė, Graliavos Juozo Lukšos gimnazijos anglų kalbos mokytoja ekspertė, pristatė keletą skaitmeninių įrankių ir programėlių, kurios gali būti naudingos lavinant skaitymo suvokimo įgūdžius ruošiantis valstybiniam anglų kalbos egzaminui (Newsela, ReadWorks, ReadTheory, CommonLit, Kahoot!, Quizizz). Edita Liutkevičienė dalinosi patirtimi, kurios internetinės platformos siūlo individualizuotus tekstus, pagal mokinio skaitymo lygį, ir klausimus, kuriuos mokiniai turi atsakyti, skurios katina įvairių žanrų tyrinėjimą. Mokytojai turėjo galimybę praktiškai kurti interaktyvius mokomuosius turinius, įskaitant skaitymo pratimus, klausimynus ir kitus užduočių tipus, kurti ir atlikti interaktyvias užduotis. Mokytojai galėjo sukurti skaitymo supratimui skirtus klausimynus. O štai siekiant įtraukti mokinius skaityti autentiškus ir aktualesnius tekstus, Edita Liutkevičienė pasiūlė išbandyti Newsela, kuri siūlo aktualius naujienų straipsnius, pritaikytus įvairiems skaitymo lygiams. Šio renginio tikslas buvo padėti mokytojams planuoti savo pamokas, lavinti mokinių skaitymo suvokimo įgūdžius ir suteikti turinį, kuris atitiktų mokymo standartus ruošiantis valstybiniam anglų kalbos egzaminui. Edita Liutkevičienė supažindino mokytojus su Erasmus+ projektu 2023-1-IT0220_SCH-151840 “NeVE Art/action: Creating a common feeling among teenagers for a New Vision of Europe”, kuriame dalyvauja Garliavos Juozo Lukšos gimnazijos 15 mečiai (
https://www.neveproject.eu/ ). Mokytoja apžvelgė, kaip kūrinių apie Šv.Pranciškų ištraukų skaitymas anglų kalba, jų aptarimas anglų ir lietuvių kalbų pamokose ne tik padeda perduoti informaciją, bet ir skatina vystyti įvairias anglų kalbos įgūdžių, kritinio mąstymo, emocinės ir kultūrinės inteligencijos kompetencijas, skatina mokinių vertybių ir juos supančio pasaulio suvokimo pokytį. Mokytojai pritarė, kad pasiruošimas valstybinio anglų kalbos egzamino skaitymo daliai yra svarbus procesas, kuris reikalauja strategijų, praktikos ir supratimo apie egzamino formatą.