Artėjant valstybinių brandos egzaminų sesijai, Kauno rajono gimnazijų administracijų ir dalykų mokytojų laukia nauji ir atsakingi iššūkiai. Kauno rajono švietimo centras, siekdamas padėti mokytojams geriau parengti mokinius egzaminams, organizavo dalykines konsultacijas ir praktinius užsiėmimus matematikos, biologijos, fizikos, istorijos ir anglų kalbos mokytojams. Mūsų mokytojus konsultavo patyrę mokytojai ekspertai, kurių dauguma yra valstybinių egzaminų darbų vertinimo komisijų nariai. Gegužės mėn. bus organizuojamos virtualios istorijos konsultacijos ir mokiniams, kurias ves KTU mokytoja ekspertė J.Jarmalauskienė.
Anglų kalbos mokytojai dalyvavo Vilniaus licėjaus anglų kalbos mokytojos metodininkės Redos Nemčiūnaitės paskaitoje „VBE užsienio kalbos (anglų) egzamino rašinių vertinimo ypatumai“. Garliavos Juozo Lukšos gimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė Kristina Grigaitė-Bliūmienė pristatė VBE užsienio kalbos (anglų) egzamino laiškų vertinimo bei VBE užsienio kalbos (anglų) egzamino dalies žodžiu kalbėjimo dalies ypatumus.
Rajono lituanistai balandžio 5 d. dalyvavo pasitarime ir aptarė svarbiausius pasirengimo valstybiniam lietuvių kalbos brandos egzaminui klausimus. Garliavos J.Lukšos gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja ekspertė Jūratė Petrikaitė, ilgametė VBE darbų vertintoja, akcentavo, į ką reikia atkreipti dėmesį, ruošiant mokinius egzaminams. Metodinio būrelio pirmininkė Vida Matusevičienė, VBE darbų vertintoja, paminėjo dažniausiai daromas mokinių klaidas ir konsultavo mokytojus, kaip jų išvengti.
Biologijos mokytojai balandžio mėnesį klausė NŠA ugdymo skyriaus metodininkės Margaritos Purlienės ir Vilniaus Šolomo Aleichemo gimnazijos biologijos mokytojos metodininkės Ingos Viltrakienės paskaitos-konsultacijos. Renginio metu buvo aptartos priemonės, kurias galima naudoti ruošiant mokinius egzaminams, apžvelgtos praktinės ankstesnių metų egzaminų užduotys, išryškinta egzaminų rezultatų analizės svarba.
Švietimo centras į virtualias balandžio mėnesio diskusijas kvietė ir kai kurias rajono gimnazijas, kurių mokinių matematikos egzaminų rezultatai 2021 m. buvo šiek tiek žemesni nei šalies. Pasitarimų metu buvo dar kartą aptartos problemos, įtakojančios prastesnius matematikos rezultatus, pristatyti mokyklų sprendimai ir priemonės, gerinant abiturientų mokymosi procesą. Diskusijose dalyvavę matematikos mokytojai ir mokyklų vadovai vardijo ir esmines problemas: didelis mokinių praleistų pamokų skaičius, tenkantis vienam mokiniui, ugdytinių mokymosi motyvacijos stoka, perdėtas pasitikėjimas savo jėgomis, tėvų įsitraukimo į ugdymo procesą ribotumas, mokytojų trūkumas ir kaita, patalpų stoka ir kt.
Pasitarimų, diskusijų, paskaitų metu išryškėjo ir veiklos, apjungiančios mokyklas, Švietimo centrą ir Kultūros, švietimo ir sporto skyrių, vieningos strategijos būtinumas. Išanalizavus šių metų brandos egzaminų, PUPP rezultatus, privaloma parengti ugdymo įstaigos mokinių pasiekimų gerinimo priemonių planą, numatyti Švietimo centro teikiamą metodinę pagalbą, švietimo skyriaus stebėsenos aspektus.