Kūrybiškumas andragogo darbe

Atgal

Kūrybiškumas andragogo darbe

  2022-04-15

2022 m. balandžio 11-14 dienomis Kauno rajono švietimo centro darbuotojos Daiva Klimantavičienė ir Loreta Montrimaitė kartu su kolegėmis iš dar 4 Lietuvos suaugusiųjų švietimo institucijų dalyvavo Rijekoje (Kroatija) vykusiuose mokymuose „Kūrybiškumas andragogo darbe“. Mokymai organizuoti įgyvendinant Erasmus+ KA1 mobilumo projektą „Andragogo misija: suteikti besimokančiajam sparnus“.
Mokymus vedė šaunios ir kompetetingos Rijekos suaugusiųjų švietimo įstaigos „Dantė“ (angl. Adult Education Institution Dante) lektorės Antonela Marjanušić ir Aleksandra Ristić.
Keturias dienas trukusių mokymų metu Lietuvos andragogai nagrinėjo šias temas:
  • suaugusiųjų švietimo sistema;
  • pozityvios mokymosi atmosferos kūrimas;
  • skaitmeninių priemonių panaudojimas suaugusiųjų švietime;
  • interaktyvūs metodai suaugusiųjų švietime;
  • dramos ir istorijų pasakojimo technikos.
Mokymai buvo itin praktiški: mokymų dalyviai išbandė daugybę metodų, skirtų susipažinimui, mokymosi atmosferos sukūrimui, medžiagos įsisavinimui, motyvacijos didinimui, socialinių emocinių kompetencijų plėtotei. Kursų metu pristatytos ir praktiškai išbandytos įvairios skaitmeninės priemonės (Unsplash, Pixabay,Canva, Quizizz, Nearpood ir kt.), kurias galima naudoti ne tik suaugusiųjų, bet ir vaikų mokymui/si.
***
Apie projektą „Andragogo misija: suteikti besimokančiajam sparnus“
Projektą 2019 metais parengė koncorciumas, kurį sudaro Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacijos nariai: Panevėžio rajono švietimo centras, Kauno rajono švietimo centras, VšĮ „Gyvenimo ir tikėjimo institutas“, Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnyba ir Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacija (projekto koordinatorius).
Pagrindinis projekto tikslas – didinti suaugusiųjų mokymo ir mokymosi kokybę, tobulinant Konsorciumo institucijų personalo kompetencijas trijose srityse:
  • Besimokančiųjų suaugusiųjų mokymosi įgalinimas, suaugusio mokinio savivaldumo stiprinimas.
  • Darbo su skirtingų mokymosi poreikių, motyvacijos ir ankstesnės mokymosi patirties grupėmis metodikos ir formos.
  • Patarimo, karjeros, gyvenimo, tolesnio lavinimo klausimais ir profesionalios pagalbos suteikimas.