Balandžio 13 dieną Kauno rajono ir Klaipėdos rajono švietimo centrai suorganizavo mokyklų direktorių pavaduotojų ugdymui virtualų susitikimą. Susitikimo tikslas – aptarti atnaujinto ugdymo turinio diegimo pasirengimą mokyklose. Kauno rajono savivaldybės pilotinių mokyklų – Vytauto Didžiojo universiteto Ugnės Karvelis gimnazijos ir Kauno r. A. ir A. Kriauzų pradinės mokyklos – pavaduotojos ugdymui Jovita Puidokienė ir Rūta Žičkevičienė skaitė pranešimą ,,Bendrojo ugdymo turinio atnaujinimas”. Pavaduotojai ,,kambariuose” aptarė probleminius klausimus: ,,Kokias patyrėte sėkmes ir su kokiais sunkumais susidūrėte rengiantis ugdymo turinio atnaujinimui?” ir ,,Kokius žingsnius planuojate mokykloje, besiruošiant diegti atnaujinto ugdymo turinį?” Dirbdami grupėse pavaduotojai išskyrė šias sėkmes: ,,mokytojai daug laiko skiria savišvietai”, ,,mokyklose vyksta susitikimai su atnaujintų programų kūrėjais”, „mokytojai dalykininkai dalyvauja projekte”, „daugumoje Kauno rajono mokyklų aptartos kompetencijos”, ,,aktyviai atnaujinto ugdymo turinį nagrinėja Klaipėdos rajono geografijos būrelis”, ,,kai kuriose mokyklose yra sudarytos komandos, kurios nagrinėja UTA”, ,,aštuoni Kauno rajono mokyklų direktoriai, pavaduotojai dalyvauja projekte ,,Parama mokyklų vadovams, ugdymo turinio reformos Lietuvoje lyderiams”. Buvo įvardinti ir sunkumai: „Klaipėdos rajono mokyklos nedalyvauja pilotinių mokyklų mokymuose”, ,,mokytojų nenoras priimti pokyčius”, ,,pasirenkamo ugdymo turinio 30%”, „laiko stoka”, ,,mažesnėse mokyklose yra po vieną to paties dalyko mokytoją”, ,,neramina pamokų planavimas“. Kauno rajono ir Klaipėdos rajono mokyklos pristatė artimiausius žingsnius, besiruošiant diegti atnaujinto ugdymo turinį: ,,lankys seminarus, užsiims savišvieta“, ,,mokytojai stebės vieni kitų pamokas”, ,,gilinsis į atnaujinto ugdymo turinį“, aktyviau įtrauks mokytojus”, ,,rudenį vyks kolegialus bendradarbiavimas, kurio metu stebės kaip ugdomos kompetencijos”, ,,stebės, kaip vysta darbas mokytojų metodinėje taryboje ir metodinėse grupėse”, ,,studijuos kompetencijas”.
Pavaduotojų pasisakymai rodo, kad mokyklos yra labai skirtinguose etapuose, rengiantis ugdymo turinio atnaujinimui.
Kauno rajono ir Klaipėdos rajono direktorių pavaduotojai susitarė dėl tolesnio bendradarbiavimo – gegužės 30-31 d. Klaipėdos rajono mokyklų pavaduotojai ugdymui atvyks į dviejų dienų stažuotę Kauno rajono savivaldybėje. Tikimasi, kad tinklaveika, bendradarbystė prisidės prie nacionalinių švietimo prioritetų įgyvendinimo bei efektyvaus pasirengimui atnaujinto ugdymo turinio diegimui mokyklose.
Kauno rajono švietimo centras, siekdamas išsiaiškinti, kokiame pasirengimo „etape“ yra rajono mokyklos, organizavo apklausą, kurioje dalyvavo 259 mokytojai, administracijos atstovai, pagalbos mokiniui specialistai, mokytojų padėjėjai. Rezultatai rodo, kad tik 52 proc. mokyklų organizavo kompetencijų ir Vaiko raidos aprašų aptarimus; detalesnio pristatymo reikėtų, analizuojant skaitmeninę, kūrybiškumo bei socialinę, emocinę ir sveikos gyvensenos kompetencijas; 56,8 proc. pageidautų mokymų „Kompetencijų ugdymas dalyku“ ir „Pasiekimų vertinimas“ (44,1 proc.). Mokytojams labai svarbūs būtų tiesioginio kontakto seminarai su praktinėmis patirtimis ir veiklomis. Tyrimo rezultatai rodo, kad mokyklos turėtų aktyviau įsijungti į pasirengimo procesą, detaliai analizuoti Nacionalinės švietimo agentūros parengtą medžiagą, praktinius pavyzdžius ir kitus dokumentus, kuriuos galima rasti tinklalpyje
https://www.mokykla2030.lt/