Kauno rajono metodinėje veikloje dalyvauja 25 dalykų mokytojų metodiniai būreliai ir 2 ikimokyklinių įstaigų ir mokyklų direktorių pavaduotojų ugdymui metodinės veiklos grupės.
2021 m. vykdant metodinę veiklą ypatingas dėmesys buvo skirtas Kauno rajono švietimo prioritetui „Laimingas ir gerai išmokytas vaikas“, taip pat pasirengimui ugdymo programų atnaujinimui ir ugdymo organizavimui COVID-19 pandemijos metu.
Nepaisant pandemijos iššūkių renginių organizavimui, 2021 m. suorganizuota:
- 105 metodiniai pasitarimai, kuriuose dalyvavo 1511 mokytojų;
- 9 metodinės dienos, kuriose dalyvavo 186 rajono mokytojai ir 40 mokytojų iš kitų savivaldybių, iš viso 226 asmenys. Dvi metodinės dienos vyko kontaktiniu, o 7 – nuotoliniu būdu. Dalykų mokytojai (anglų kalbos, tikybos, geografijos, chemijos, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo) ir pagalbos mokiniui specialistai dalijosi gerąja darbo patirtimi, sprendė aktualias prolemas: kaip padėti mokiniams pasiruošti brandos egzaminams, organizuoti įtraukųjį ugdymą mokyklose; ugdyti vaikų mokinių socialines-emocines kompetencijas, bendruosius gebėjimus, kūrybiškumą, motyvaciją, vaizduotę, valią ir savireguliaciją;
- 4 konferencijos, kuriose dalyvavo 439 asmenys, iš jų 211 mokytojai iš Kauno rajono ir 228 – iš kitų savivaldybių. Verta išskirti 2 konfrencijas švietimo bendruomenei: konferencija „Pokyčiai švietimo organizavime Kauno rajone: siekiai ir rezultatai” (2021-05-17) ir gerosios patirties sklaidos konferencija Kauno rajono ikimokyklinių ugdymo įstaigų specialistams, auklėtojams, kitiems darbuotojams, tėvams „Pirmieji ikimokyklinukų iššūkiai lopšelyje - darželyje” (2021-05-26). Konferencijų metu dalintasi geraja Kauno rajono mokytojų patirtimi, diskutuota apie kokybiško švietimo prielaidas, pedagogų kompetencijų plėtotę ir iššūkius Geros mokyklos kontekste, taip pat pandemijos laikotapiu;
- 4 paskaitos nuotoliniu būdu, po vieną dalykų mokytojams, direktorių pavaduotojams ugdymui ir 2 pagalbos mokiniui specialistams. Paskaitose dalyvavo 58 asmenys;
- 7 apskritojo stalo diskusijos. Diskusijose dalyvavo 129 Kauno rajono mokytojai ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo teikėjų atstovai. Diskusijų metu aptartos tokios temos: šeimos darželio modelio įgyvendinimo Kauno rajone geroji patirtis, švietimo pagalbos specialistų darbo organizavimo aktualijos, bendravimas ir bendradarbiavimas su tėvais karantino metu, STEAM kompetencijų ugdymas gamtos pamokose, kaip sudominti mokinius informacinėmis technologijomis siekiant geresnių mokinių ugdymo rezultatų ir andragogo kompetencijų tobulinimo aktualijos;
- 7 edukacinės išvykos (keturiomis daugiau nei 2020 m.). Šiose išvykose dalyvavo dalykų mokytojai ir mokyklų vadovai. Pagrindinis tokių išvykų tikslas – pasisemti naujų idėjų, pasidalyti gerąja patirtimi su kitų savivaldybių mokytojais ir vadovais, užmegzti ryšius ir plėtoti bendradarbiavimą siekant aukštesnės ugdymo kokybės. Tikybos mokytojai minėjo Kardinolo Vncento Sladkevičiaus tikėjimo ir gyvenimo sukaktį (2021-06-17), mokyklų vadovai tobulino lyderystės kompetencijas Šalčininkų rajone „Mokymosi erdvės kūrimas daugiakultūrinėje visuomenėje“ (2021-06-30), ikimokyklinio ugdymo įstaigų direktorių pavadutojai ugdymui svečiavosi Klaipėdos rajono „Miško darželyje“, čia domėjosi STEAM ir patirtiniu ugdymu ikimokyklinėje įstaigoje (2021-09-09). Mokyklų vadovai stažavosi Klaipėdos rajono švietimo įstaigose, stiprindami kolegialaus bendradarbiavimo kultūrą ir domėdamiesi inovatyvių mokymo metodų taikymo galimybėmis ugdymo kokybei gerinti pagal kvalifkacijos tobulinimo programą „Lyderystės veiksmingumo stiprinimas šiuolaikinės mokyklos kontekste“ (25021-09-16/17). Sveikatos ugdytojai (Sveikatą stprinančių mokyklų tinklas) dalyvavo edukacinėje stažuotėje Mažeikių rajone (2021-11-04), kur domėjosi, kokios sveikatinimo veiklos vyksta šio rajono ikimokyklionio ir bendrojo ugdymo įstaigose.
2021 m. vyko 8 atviros pamokos nuotoliniu būdu, kurias stebėjo 221 Kauno rajono mokytojas. Šešias atviras pamokas vedė dalykų mokytojai: anglų kalbos, technologijų, pradinių klasių. Vyko 2 integruota tikybos ir lietuvių kalbos pamokos bei 2 atviros veiklos priešmokyklinio ugdymo grupėse. Palyginus su 2020 m., atvirų pamokų skaičius lieka stabilus. Norėtųsi, kad šis skaičius būtų didesnis, nes mokytojams įvaldžius informacines technologijas, pamokas organizuoti nuotoliniu būdu tapo paprasčiau, nereikia spręsti logistikos klausimų, derinti išvykimą iš pamokų.
2020-2021 m. m. organizuota 20 olimpiadų ir 16 konkursų nuotoliniu būdu. Olimpiadų dalyvių skaičius išliko stabilus – 734, o konkursų dalyvių skaičius sumažėjo perpus – iki 307. Užduotis Lietuvos mokinių olimpiadų atrankiniams etapams rengė Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, o Kauno rajono olimpiadoms – Kauno rajono mokytojų metodinių būrelių nariai, dalykų mokytojai. Olimpiadų ir konkursų organizavimas nuotoliniu būdu pareikalavo papildomų žmogiškųjų išteklių ir, žinoma, kūrybiškumo. Olimpiadų stebėtojai ir vertintojai dirbo nuotoliniu būdu, mokiniai jungėsi iš namų, dalį olimpiadų (4) teko atšaukti, nes pradinių klasių mokiniams, kurė nėra tobulai įvaldę informacinių technologijų, kilo problemų, kai reikėjo nufotografuoti darbus ir atsiųsti vertinimo komisijos nariams. Kauno rajono švietimo centras respublikoje buvo tarp pažangiausių, nes nuotoliniu būdu sugebėjo suorganizuoti tokias logistiškai sudėtingas olimpiadas, kaip, pavyzdžiui, dailės ir technologijų, tuo tarpu kai kitų savivaldybių švietimo pagalbos įstaigos šias ir kitas olimpiadas atšaukė.
Apžvalgą parengė Švietimo centro direktorės pavaduotoja Edita Žaromskienė